harmonikus harmonika hang

hétfő, július 30, 2007

nervous cobweb

még régen, mikor nyelvvizsgára készültem tanultam azt a dolgot hogy brainstorming, ami valami olyasmiből állt hogy egy bizonyos témát megpróbáltunk minden létező oldalról körüljárni, egyfajta szabad asszociációs játék volt ez, de inkább eszköz arra hogy megtanuljunk gondolkozni. persze semmi sem bizonyítja hogy azóta jobban tudnék gondolkozni, mindenesetre eszembe jutott nemrég szótárral a kezemben hogy megnézzem van-e valami elmés magyar kifejezés a brainstormingra. hát a brain-strom-ra találtam azt hogy félrebeszélés. úgyhogy ha ebből indulunk ki feltétlenül megtanulhattam félrebeszélni. de hirtelen elmezavart is jelenthet a keresett (és talált) kifejezés. egyre izgalmasabb.
mondhatni azóta is használom a módszert, mármint a régen tanult verzióját, ugyanis kedves lakótársaim esszéit szoktuk ilyen fej-összedugva előgondolni, nem mondom hogy megírni, de valami olyasmi. azóta megpróbáltam ilyen technikával tervet előírni saját magam számára a nyárra, ez sikertelen próbálkozásnak bizonyult.
most azonban elhatároztam hogy viharzok kicsit a festő-pályázatra való készüléshez, ez néha sikerülni szokott, legalábbis legutoljára mikor ilyesmire alkalmaztam nem vezetett rossz eredményhez.
azthiszem még az se lenne elveszett javaslat magamnak, ha félrebeszélnék, félregondolnék - ha van ennek értelme. mármint szerencsés vagyok a helyzetemben, nem kezdtem még el olvasni, nincsenek tehát valós információim, nem fogadtam el senkinek az álláspontját sem, főleg nem a nagymamámét, talán saját magamnak sincs még álláspontom. "meg ne kérdezd mi lesz a kép témája. előttem is titok." de a fejemben meglévő - talán téves, talán kicsit homályos - emlékek alapján felállítottam magamnak egy tervet, úgy néz ki mint egy pókháló amit egy részeg pók szövöget. ez az én félrebeszélésem eredménye. és talán a siker titka is, talán arra van szükség hogy ne vegyem komolyan, hogy ne mondjam meg a "tutit".

azthiszem nagyon élvezem hogy hülyeségeket gondolok egy túlmagasztalt és félreértelmezett festőről. igazán nem kívánhatnék ennél szórakoztatóbb elfoglaltságot.
kedvelem az esős napokat, tökéletesen alkalmasak a félrebeszélésre, kell hozzá tea is és bob dylan - queen jane approxiametly is, szájharmónikával és ezzel a kellemes szürke hangulattal, ami nem az a hétköznapi beszédben alkalmazott szürke-hangulat féle szürkeség, én még nem zavarodtam bele a mondanivalómba, már ha van olyan, szóval van egy ilyen esősnap-otthonülök-félrebeszélek-nagy terveket szövögetek féle szürkeség, ami csak azért szürke mert ilyen évszakon felüli, akármikor bekövetkezhető és feltétlenül szerethető valami.
néhány kedvenc filmemet is meg kellene most néznem hogy teljes legyen a kép. pókháló.